Bezvremenski Waldorf – svjedočanstva o waldorfskoj edukaciji

Steiner je bio daleko ispred svog vremena. Ono što je on spoznao o učenju početkom ovog stoljeća, postupno je dokazano novim otkrićima u istraživanjima mozga. Potreba svakog pojedinca da obnovi vlastiti smisao, odnose uma i tijela i uključenost osjećaja, igraju bitnu ulogu u istinskom učinkovitom učenju. Waldorfska pedagogija radi na tim načelima već više od šezdeset godina, a tek sada je priznata. Ono što su poznati istraživači otkrili o funkciji mozga i ljudi koji se bave odgojem otkrili o ljudskom mozgu/mišljenju, postaje sada dio prakse. Ono što je Rudolf Steiner predvidio, tek postaje dijelom edukativne svijesti u ovom desetljeću.

Dr. Gabriele Rico, profesor engleskog i kreativnih umjetnosti

_____________________________________

Kao psihijatar s posebnim interesom za pitanja razvoja, i kao majka dviju kćeri koje su pohađale školu Rudolfa Steinera u New Yorku, od vrtića do mature u srednjoj školi, bila sam osobito fascinirana vidjevši da je sve što su učitelji činili s djecom bilo potpuno prilagođeno određenom stupnju njihovog razvoja. Imam dojam da moje kćeri – jedna upravo završava medicinsku školu, druga je na prvoj godini prava – nisu profitirale u školi samo na intelektualnom nivou. Profitirale su u socijalnim odnosima, također na polju kulture i u vlastitim estetskim sklonostima. Vjerojatno zahvaljujući širokom rasponu školskog programa po kojem su ih njihovi učitelji podučavali.

Dr. Iona Ginsburg, pomoćni profesor kliničke psihijatrije, Columbia university. Član Komisije njujorškog društva za psihijatriju adolescenata, bivši predsjednik Matičnog udruženja za mentalno zdravlje

_____________________________________

Waldorfska edukacija na površinu izvlači najbolje kvalitete kod mladih individua. Iako to nije brz proces, vrijednosti koje ona postavlja osiguravaju temelj za cjeloživotni rast i razvoj

Gilbert Grosvenor, predsjednik emeritus Društva National Geographic

_____________________________________

Waldorfska pedagogija u centar stavlja individualni razvoj djeteta kako bi se njegovanjem zdravog razvoja pojedinca omogućio razvoj zdravog društva

Međunarodna konferencija o temi edukacije pri UNESCO – Organizacija Ujedinjenih naroda za obrazovanje, znanost i kulturu

_____________________________________

Nema važnijeg zadatka od tog da našoj djeci damo najbolju pripremu za prohtjeve zloslutne budućnosti, pripremu koja smjera k sustavnom kultiviranju njihovih duhovnih i moralnih talenata. Sve dok primjeran rad pokreta waldorfske škole nastavlja širiti svoj utjecaj, kao što je to činio kroz protekla desetljeća, svi možemo gledati u budućnost s nadom. Siguran sam da se rad Rudolfa Steinera za djecu mora smatrati središnjim doprinosom dvadesetom stoljeću, i osjećam da zaslužuje podršku svih slobodoljubivih i misaonih ljudi.

Bruno Walter, dirigent, pijanist, kompozitor

______________________________________

Važnost pričanja priča, njegovanje prirodnog ritma u svakodnevnim aktivnostima, posvećivanje pažnje umjetnosti kao temelju pri procesu učenja i općenito briga za razvoj djeteta i okoline u kojoj ono raste – sve su osnove waldrofskog pristupa – koje sve više bivaju “otkrivene” i podržavane od strane raznih istraživanja nevezanih s waldorfskim pokretom

Paul Bayers, profesor na Columbia Teachers’ College

______________________________________